چگونگی مدیریت تالار
ما در سایت کاراهال قصد داریم تا بهترین راهکارهای جامع برای مدیریت یک تالار را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم.
از جمله خدمات ما مشاوره رایگان و آموزش میباشد. در این مقاله نیز میخواهیم نگاه کلی به نحوه درست مدیریت یک تالار بیندازیم.
مدیریت پرسنل تالار
مدیریت تالار باید بتواند رابطه حرفهای و درستی با کارکنان بخشهای مختلف داشته باشد. انتظارات آنها را بتواند برطرف کند نیازهای کاری آنان را پیگیری کند و همچنین مطمئن شود که پرسنل بازدهی مناسبی برای تالار دارند و مشتریان نیز از برخورد آنها راضی هستند. البته لزومی ندارد که مدیریت به طور شخصی تمام این مسائل را کنترل و بررسی کند او میتواند با کمک مدیریت داخلی تالار و بررسی عملکرد آن به خوبی کارکنان را مدیریت کند.
مدیریت هزینههای مالی تالار
در اکثر اوقات موقع برگزاری مراسم این مورد پیش میاید که بعد از اتمام مراسم، مدیریت متوجه هزینههای اضافی مراسم میشود. به طور مثال این که مواد غذایی، میوهها و یا خدمات دیگر اضافه بیاید یه نوع هزینه اضافی برای تالار است. اگر مدیریت نتواند همچین هزینههایی را مدیریت کند، باعث ضربه خوردن به تالار میشود. اما اگر بتواند به خوبی تمامی هزینههای تالار را مدیریت کند، میتواند بهجای خرج اضافی برای هر مراسم، امکانات تالارش را افزایش دهد تا از محبوبیت بیشتری نزد مشتریانش برخوردار شود.
مدیریت رزوهای تالار
ممکن است یک تالار در روز بیشتر از ۵ مورد یا بیشتر درخواست رزو داشته باشد. مدیریت تالار باید بتواند کنترل خوبی روی رزوهای تالار داشته باشد تا مشکلاتی از جمله رزو دو مشتری در یک زمان یکسان پیش نیاید.
تحلیل و بررسی وضعیت تالار به صورت ماهانه
لازم است که ماهانه وضعیت تالار بررسی شود تا اگر در ماه گذشته مشکلاتی در تالار را تهدید میکرده است از به وجود آمدن آنها در ماه جدید جلوگیری کرد.
مهمترین موارد مورد نیاز برای بررسی ماهانه تالار شامل موارد زیر است
بررسی میزان کاهش و یا افزایش رزوهای تالار در طول این ماه
برآورد پیشرفت و یا پسرفت تالار در ارائه خدماتش به مشتریان
اضافه شدن امکانات تالار
هزینههای اضافی تالار
نرخ سود و یا ضرر تالار در ماه گذشته
بررسی نقش مدیران تالار
دانستن نقش مدیران تالار، یکی از مهمترین معیارها برای رهبری آن است.
مدیرکل، باید کنترل و نظارت خوبی به تمامی بخش ها داشته باشد تا همه چیز برای برگزاری مراسم به خوبی پیش برود.
هر کدام از بخشهای تالار مدیریت مخصوص به خود را دارد و مدیرکل تالار، فعالیت تمامی سرپرستها را نظارت و بررسی میکند.
در این مقاله، وظایف مختلف مدیران تالار را بررسی میکنیم و همچنین توضیح میدهیم که سرپرست هر بخش آن، باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا در حین اجرای مراسم همه چیز به خوبی پیش برود و مشکلی پیش نیاید.
معمولا هر تالار سه مدیر اصلی دارد که شامل موارد زیر است
1. مدیر بخش پذیرایی و تشریفات
2. مدیریت آشپزخانه تالار
3. مدیر داخلی
مدیر بخش پذیرایی و تشریفات
مدیر بخش تشریفات باید مطمئن شود که تمامی مهمانان از نحوه پذیرایی، رفتار پرسنل، کیفیت غذاها، کیفیت میوه ها و در کل از همه خدمات راضی هستند و کسی شکایتی ندارد. همچنین مدیر پذیرایی باید اطمینان حاصل کند که کارهای مختلف، منظم و بر طبق برنامه مشخصی در حال انجام هستند.
بررسی وظایف مدیر بخش پذیرایی و تشریفات :
1.تعیین وظایف هر کدام از پرسنل
2.تغییر منوها به صورت دورهای
3.ایجاد تازگی و تنوع در خدمات
4.کمک به کارکنان برای چیدن میزها
5.نظارت بر کارکنان و کنترل آماده بودن همه وسایل پذیرایی
6.جلب رضایت مهمانها
7.گوشزد کردن رعایت نکات بهداشتی به کارکنان و ایجاد تنوع غذایی
8.رعایت ایمنی در انجام کارها
یک مدیر تشریفات، باید چه خصوصیاتی داشته باشد
· توانایی انتخاب افراد مناسب برای انجام کارها
مدیر بخش تشریفات باید بداند که چه افرادی را برای انجام کارهای مختلف انتخاب کند و مسئولیت پرسنل خود را، با توجه به تواناییهایشان مشخص کند .
· بررسی محیط برگزاری مراسم ها
قبل از اجرای مراسم، مدیر تشریفات باید محیط را بررسی کند تا مطمئن باشد که همه کارها منظم و طبق برنامه انجام میشود. همچنین باید از پاکیزه بودن محیط نیز اطمینان حاصل کند.
· داشتن رفتار حرفهای
یک مدیر تشریفات خوب، شیوه برخورد با کارکنان و مشتریان را میداند و با نحوه صحبت با هر کدام از آنها، آشنایی کامل دارد. اگر مدیر تشریفات رفتار بدی با پرسنل تالار داشته باشد باعث آزرده خاطر شدن آنها و گرفتن بازخورد بدی از کارکنان میشود. همچنین اگر رفتار غیر حرفهای با مشتریان داشته باشد، باعث فسخ قرارداد از طرف آنها میشود.
· توانایی برگزاری انواع مراسم
اینکه مدیر تشریفات تنها قابلیت برگزاری یک سری مراسم مخصوص را داشته باشد یک نقص بزرگ برای تالار محسوب میشود.شما ممکن است مشتریهای مختلفی داشته باشید و همه آنها خواستار گرفتن یک نوع مجلس، مثل مجلس عروسی نباشند. مثلا یکی از مشتریان شما میخواهد مراسم مذهبی در تالار شما برگزار کند یا یکی دیگر میخواهد صرفا از مهمانان خود پذیرایی کند .یک مدیر تشریفات حرفهای، توانایی برگزاری و مدیریت هر جور مراسمی را دارد و میتواند در مراسم مختلف به خوبی همه چیز را تحت کنترل داشته باشد .
مدیریت بخش آشپزخانه
نقش این مدیر در تالار، این است که تعداد غذاهای مهمانان را کنترل کند و میزان خریدی که در هر مراسم، برای درست کردن غذاها، باید کرد را تعیین کند. به طور مثال باید بررسی کند که برای حدودا ۱۵۰ تا مهمان، چه میزان برنج، گوشت و یا دیگر تجهیزات لازم است و باید مطمئن شود که در حین اجرای مراسم، با کمبود غذا برای مهمانان مواجه نشود و همچنین سرریز به میزان کافی برای مهمانان موجود باشد.
لیست وظایف مدیر آشپزخانه به شرح زیر است:
· آموزش پرسنل
· مدیریت سفارشات
· آمارگیری روزانه
· گذاشتن لیست خریدهای روزانه
· مدیریت نظافت آشپزخانه
· مدیریت نظافت پرسنل
· مدیریت نظافت تجهیزات
· نگهداری صحیح از ماشین آلات و تجهیزات
· کاهش ضایعات
· کاهش هزینه های اضافی و افزایش سود
یک مدیر آشپزخانه باید چه خصوصیاتی داشته باشد
ماهر و با تجربه باشد
سرآشپز باید یک فرد باتجربه و حرفهای باشد، تا بتواند در هر موقعیتی آشپزخانه و پرسنل آن را کنترل و مدیریت کند و در شرایط حساس عکسالعمل خوبی نشان دهد.
با دقت بودن
مهارت آشپزی نیازمند دقت بالا میباشد. اگر هنگام درست کردن غذاها، یک چیز از قلم بیفتد باعث خراب شدن آنها و نارضایتی مهمانان میشود. به طور مثال اگر میزان نمک غذاها کمتر یا بیشتر از حد مجاز شود باعث بدمزه شدن آنها میشود. پس سرآشپز باید فرد بادقت و حرفهای باشد تا این نمونه مشکلات پیش نیاید.
اخلاق و رفتار مناسبی داشته باشد
بداخلاق بودن مدیر آشپزخانه باعث میشود که کارکنان آشپزخانه عملکرد بدی داشته باشند و وظیفهشان را به درستی انجام ندهند. بنابراین سرآشپز باید رفتار درستی با تمامی پرسنل آشپزخانه و همچنین مشتریان داشته باشد تا تمامی امور آشپزخانه به درستی انجام شوند.
توانایی تصمیمگیری سریع داشته باشد
در بعضی اوقات مشکلاتی در حین درست کردن غذای مهمانان پیش میاید که نیاز به تصمیم گیری سریع برای حل مشکل است. سرآشپز باید بتواند در مواقع مواجه با چنین مشکلاتی سریعاً تصمیمگیری کند و مشکل به وجود آمده را حل کند .
برای دیدن ادامه این آموزش و آموزشهای دیگر به سایت karahall.ir مراجعه بفرمایید
[ بازدید : 347 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]